Skip to content
+40 232 264245
contact@bcu-iasi.ro
Facebook-f Twitter Instagram Youtube
Menu
  • Despre BCU
    • Misiune. Viziune. Valori
    • Prezentare
      • Istoric
      • Colecții generale
      • Colecții speciale
      • Centrul de Documentare Europeană
      • Afilieri
    • Legislație privind organizarea și funcționarea instituției
    • Structura bibliotecii
      • Direcțiune
      • Departamente
      • Coordonări
      • Colaborări
    • Organizare
      • Regulament de organizare şi funcţionare
      • Organigrama instituţiei
    • Proiecte
    • Strategii, rapoarte și studii
    • Fundația BCU Iași
      • Despre noi
      • Evenimente
      • Cursuri
      • Donații și 2%
      • Contact
    • Donații și donatori
      • Informații pentru potențiali donatori
      • Donatori de prestigiu
    • Sponsorizări
    • Sindicat BCU Iași
    • Biblioteca în cifre
    • Biblioteca în imagini
  • Servicii
    • Servicii gratuite
    • Servicii suplimentare
    • Servicii premium
    • Acces mobil (de la distanţă) la colecţia Universitaria
    • Comanda online
    • Prelungire online
    • Remote Locker (împrumut de tip easy-box)
    • Alerte și avizări electronice privind termenul de restituire
    • Împrumutul interbibliotecar intern și internațional (ILL)
    • Echipament multifuncțional self-service
    • Întrebaţi un bibliotecar
    • Cercetare bibliografică la cerere
    • Consultanţă bibliografică la cerere
    • Fotocopierea / Fotografierea / Scanarea Documentelor
    • Depozitarea bagajelor în cutii securizate
  • Transparență
    • Solicitare informații de interes public
    • Buget
    • Bilanțuri contabile
    • Achiziții publice
    • Declarații de avere și de interese
    • Formulare tip
  • Contact
    • Date contact
    • Relații publice
    • Program
    • Program de audiențe
    • Petiție
  • Română
  • English
Menu
  • Noutăţi
  • Expoziții
    • Expoziții virtuale
    • Expoziții temporare
  • Tur virtual
    • Biblioteca 3D
    • Ghid de orientare
    • Harta BCU
  • Informaţii utile
    • Program
    • Regulamente
    • Tarife
    • Întrebaţi un bibliotecar
    • Propuneri achiziții
    • Anunțuri
    • Prevenirea şi combaterea hărţuirii

Serviciul Dezvoltarea Colecțiilor

Serviciul Completarea, Dezvoltarea şi Evidenţa Colecţiilor reprezintă o componentă importantantă în existenţa unei biblioteci, fiind „poarta de intrare” a tuturor documentelor (cărţi, publicaţii periodice, standarde, manuscrise, hărţi şi alte documente) în bibliotecă, asigurând creşterea firească a fondurilor de publicaţii. Cele trei activităţi se succed şi se completează, realizând un tot unitar care, în final, să poată oferi, împreună cu celelalte servicii, cât mai multe informaţii despre documentele aflate în colecţiile existente în bibliotecă.

Completarea - dezvoltarea colecţiilor

Completarea colecţiilor poate fi curentă (reprezintă metoda prin care colecţiile bibliotecii se menţin actuale) şi retrospectivă (se procură publicaţii de mare valoare documentară sau care asigură continuitatea/completarea unor colecţii deja existente).

Se poate realiza prin:
  • cumpărarea directă de la edituri, distribuitori, persoane fizice/juridice autorizate, pe baza ofertelor făcute (online, catalog editorial, prezentări editoriale, recenzii, semnalări din presă, bibliografia naţională şi locală, reviste de specialitate), în condiţiile în care, în acest moment, există în România peste 7000 de edituri înregistrate la Biblioteca Naţională a României
  • colaborarea cu distribuitori de carte străină prin ofertele făcute de către aceştia
  • participarea la târguri de carte
  • prin efectul Legii Depozitului Legal (Legea nr 111 / 1995), de care beneficiază şi BCU Iaşi
  • donaţii de la persoane fizice/juridice
  • schimb intern (cu biblioteci universitare din ţară) şi internaţional cu diverşi parteneri (biblioteci de diverse tipuri din întreaga lume) interesaţi de publicaţiile apărute în România (în limba română sau într-o limbă de largă circulaţie)
  • transfer, de la diverse biblioteci, care, din varii motive, pot pune la dispoziţie exemplare, ce pot să întregească anumite colecţii existente
  • propuneri de la cei care frecventează biblioteca, prin completarea formularului „Propuneri pentru achiziţii„
Întregul proces de alegere a documentelor de bibliotecă are în vedere câteva principii de care trebuie să se ţină cont:
  • structura colecţiilor existente (BCU Iaşi este o bibliotecă enciclopedică)
  • profilul bibliotecii
  • dinamica pieţei de tipărituri
  • beneficiarii bibliotecii (profesori, studenţi, doctoranzi, cercetători, nespecifici
  • propunerile făcute de aceştia
  • consultarea cu secretarii ştiinţifici din facultăţile deservite prin intermediul şefilor de filiale
  • frecvenţa împrumuturilor per titlu şi domeniu acoperit
  • suportul pe care este distribuită publicaţia (print, on-line, unităţi optice)
  • spaţiul de depozitare existent în bibliotecă.
Evidenţa colecţiilor

Procesul de evidenţă a colecţiilor ce se constituie din: primirea, ştampilarea şi inventarierea publicaţiilor intrate în bibliotecă are ca scop conservarea colecţiilor, planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii de bibliotecă, dar şi de realizare a unor statistici necesare în activitatea de completare/dezvoltare a fondurilor de publicaţii existente într-o bibliotecă. Această etapă, în cursul firesc al unui document într-o bibliotecă, „rezolvă” mai multe aspecte din punct de vedere:

  • financiar – contabil
  • de a atribui „documentului” un loc în bibliotecă (cotă) dar şi în REGISTRUL INVENTAR – „oglinda intrărilor într-o bibliotecă”, ceea ce reflectă provenienţa, dinamica, mărimea, valoarea şi structura colecţiei de publicaţii a bibliotecii
  • de realizare a RMF – ului (Registru de Mişcare a Fondurilor) care sintetizează toate intrările şi ieşirile dintr-o bibliotecă
  • înregistrarea primară a cărţilor în catalogul on-line folosind sistemul integrat de bibliotecă ALEPH
  • actualizarea informaţiilor privind starea cărţii/documentului.

Orice propunere, coroborată cu resursele financiare de care dispune biblioteca, este binevenită din perspectiva politicii de achiziţii. Completarea formularului „Propuneri pentru achiziţii” este de un real folos în diversificarea colecţiilor bibliotecii.

Șef serviciu Nadia Badiu

Email: nadia.badiu.bcuiasi@gmail.com

SOCIAL MEDIA
Facebook-f Twitter Google-plus-g Youtube Instagram
CERCETARE
Menu
  • Biblioteci virtuale
  • Baze de date științifice
  • Biblioteca Digitală
  • Centrul de Documentare Europeană
  • Resurse Web
  • Pentru bibliotecari
    • Cod deontologic
    • Legislaţie de bibliotecă
    • CZU
    • ISSN
    • IFLA
LINKURI RAPIDE
Menu
  • Permise
  • Tarife
  • Întrebaţi un bibliotecar
  • Vizite în bibliotecă
  • Împrumutul interbibliotecar intern și internațional (ILL)
  • Structura bibliotecii
    • Direcțiune
    • Departamente
    • Coordonări
    • Colaborări
PARTENERI
Menu
  • Parteneri academici
  • Parteneri media
  • Parteneri culturali
  • Parteneri instituționali
  • Cooperare internațională
  • Sponsori
  • Colaboratori
PUBLICAŢII
Menu
  • Revista Biblos
  • Lucrări editate în bibliotecă
  • Lucrări în colaborare
  • Revista presei culturale
    • Convorbiri literare
    • Decât o Revistă
    • Dilema Veche
    • Familia
    • Mozaicul
    • Observator Cultural
    • Pro Saeculum – Revista de cultură, literatură şi artă
    • România literară
    • Steaua literară, artistică și culturală
    • Suplimentul de cultură
    • Timpul
    • Tribuna – revistă de cultură care apare sub egida Consiliului Județean Cluj
    • Viața românească

RO-CULTURA I Site vechi I Webmail I Lista de discuţii Biblos

Politica de cookie-uri  |  Politica de confidențialitate  |  Termeni și condiții

©2025 Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iaşi

Proiect finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA
www.ro-cultura.ro

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru web.

Poți afla mai multe despre cookie-urile pe care le folosim sau să le dezactivezi în .

Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu" Iaşi
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Mai multe detalii despre Politica noastră de Confidențialitate .

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.

Politică cookie-uri

Mai multe informații despre Politica Cookie-uri